5 “must have” uzņēmuma komunikācijā ar klientiem
Kādreiz runāja par tiem, kuri varēja izdrukāt vislielāko un krāsaināko plakātu vai samaksāt par reklāmas rullīšiem televīzijā. Komunikācijas kanāliem kļūstot pieejamākiem, uzrunāt auditoriju un piesaistīt jaunus klientus ir kļuvis vieglāk, turklāt tas neprasa milzīgus ieguldījumus. Taču nezinātājs lielajā komunikācijas kanālu un rīku daudzumā mēdz apjukt un gala rezultātā nedarīt neko vai darīt par daudz un bez rezultāta. Esam apkopojuši 5 “must have” jeb pašus svarīgākos elementus komunikācijā ar klientiem.
1. Google My Business profils
Kas ir pirmais, pie kā vēršamies, ja kaut ko nezinām? Tieši tā – Google meklētājs!
Tur mēs meklējam gan lokāciju, gan kontaktinformāciju, gan iespēju iegādāties tiešsaistē. Google Business profils nodrošinās iespēju Tavai auditorijai un potenciāliem klientiem uzzināt par Tavu uzņēmumu, pakalpojumu vai produkta veidu. Tostarp sakārtots un pastāvīgi uzturēts konts Tev palīdzēs sasniegt augstāku pozīciju Google meklētājā. Šeit varēsi stāstīt par savu uzņēmumu, kā arī aicināt auditoriju iesaistīties un atstāt atsauksmes.
2. Mājaslapa
Mājaslapa ir pats nepieciešamākais komunikācijas rīks mūsdienās, neatkarīgi no uzņēmuma preču vai pakalpojumu sortimenta. Mājaslapa ir stabila vērtība. Turklāt klienti to sagaida, meklējot uzņēmuma nosaukumu Googlē. Mājaslapā mēs varam veidot savu naratīvu, kontrolēt saturu un veidot par sevi pozitīvu priekštatu ar labām atsauksmēm. Mājaslapa raisa uzticību uzņēmumam un tā piedāvājumam.
Sociālie tīkli
Sociālie mediji ir kļuvuši par visietekmīgāko un vissvarīgāko virtuālo telpu, kur platformas tiek izmantota ne tikai tīklojoties, bet digitāli reklamējot zīmolus un produktus. Dažu sekunžu laikā pēc reklāmas ievietošanas iespējams sasniegt lielu cilvēku skaitu, tādējādi samazinot izmaksas un liekot reklāmām sasniegt potenciālo auditoriju. Ņemot vērā milzīgo tiešsaistes lietotāju skaitu, kas ir gandrīz 59% pasaules iedzīvotāju, mārketinga un komunikācijas speciālisti nedrīkst ignorēt iespēju sasniegt ievērojamu skaitu potenciālo klientu, kas ir nesalīdzināmi vairāk auditorijas kā drukātai vai reklāmai televīzijā. Uzņēmums var darboties arī neizmantojot sociālo tīklu sniegtās iespējas, taču tas nozīmē zaudētu auditoriju un izaugsmes iespējas.
3. Blogs
Klienti vēlas informāciju, kas atrisinātu viņu problēmas vai piepildītu vēlmes. Ja zīmols spēj to dot vienlaicīgi nodrošinot augstas kvalitātes un noderīgu saturu, iespējams iegūt auditorijas uzticību. Kāpēc censties radīt saturu blogam? Tas taču aizņem tik daudz laiku. Mājaslapā ar vērtīgu saturu auditorija uzturēsies ilgāk. Tas savukārt cels vietnes vērtību un radīs potenciālās konversijas. Radīto saturu var publicēt sociālajos tīklos ar aicinājumu doties uz mājaslapu. Orģināls saturs var uzlabot arī reklāmguvumus. Tostarp aktuāls saturs pozicionēs uzņēmumu kā nozares līderi un veicinās zīmola atpazīstamību. Taču atceries, blogs nav vieta, kur nepārtrauktie stāstīt par uzņēmuma piedāvājumiem vai lojalitātes programmām.
4. Pasākumi
Satiec savu klientu dzīvē, veidojot pasākumus. Pasākumi ir vieta, kur klients var uzdot jautājumus tieši šeit un tagad, kas ievērojami palielina iespēju uzlabot pārdošanas rādītājus. Pasākumi var būt visdažādākie - sākot no pārdomātām konferencēm vai tiešsaistes pasākumiem līdz semināriem par produktu vai pakalpojumiem. Pasākumus kā komunikācijas kanālu ir jāizmanto, lai veidotu ilgstošas attiecības un radītu neaizmirstamu pieredzi saviem klientiem, kā arī, lai paaugstinātu interesi no potenciālo klientu puses.
Kā ieviest šos “must-have” komunikācijas elementus savā ikdienas praksē un, ko vēl vari darīt, lai sasniegtu auditoriju? Jautā mums!